Als student kan je op twee manieren aan de slag bij Stad Oostende: via een vakantiejob of via een stage.
Een vakantiejob doe je tijdens de vakantie. Je werkt een tijdje mee in een van onze diensten en wordt daar ook voor betaald. Het is een goede manier om werkervaring op te doen, de stad van een andere kant te leren kennen en intussen wat bij te verdienen.
Een stage doe je meestal tijdens je opleiding. Je werkt mee aan echte opdrachten binnen een van onze diensten en zet zo wat je op school leert om in de praktijk. Stages zijn onbetaald, maar geven je wel een stevige basis voor later op de arbeidsmarkt.
Voor beide geldt: bij Stad Oostende ben je geen randfiguur. Je draait mee, je leert bij en je werkt aan een stad waar mensen elke dag op rekenen.


